Tweede cursusweek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Tweede cursusweek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Tweede cursusweek

Blijf op de hoogte en volg Heleen

18 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Wilderness

Hallo: daar ben ik weer na een weekje school.
Het begint al aardig te wennen om om half 8 te ontbijten en om half 9 naar de academie te hobbelen. De " dirtroad" is goed te doen maar heeft toch ook een "flat tire" bezorgd bij 3 klasgenoten.
Op school gaat het goed. Hard werken om het tempo bij te houden (mn. door het Engels). Na de anatomieles en koffiebreak , de theorie in de praktijk brengen. We leren de "snap" en "swok" al aardig onder de knie te krijgen, maar de wervels voelen, blijkt toch wat moeilijker. Dat betekent nog hééeéll veel oefenen, maar dat gaat echt lukken, wordt er iedere keer geruststellend gezegd door Gail ,Boetie en Sandy.
Er worden in de filosofie en principle-lessen tussendoor mooie films gedraaid over opbouw van cellen en spierwerking maar ook over filosofieën hierover.
De week is weer omgevlogen en vrijdags hebben we weer een test moeten maken.
Ook deze heb ik zeker voldoende gemaakt, dus met een gerust hart weekend gevierd.
Gezellig met de "dutchies" (incl. Lotte en Esther) gegeten bij de italiaan Pomodoro. Fijn om na zo'n week even geen Engels te spreken want ik had het idee dat ik ging lispelen van vermoeidheid .... Een heerlijke Zuchinni (groente lasagna) verorberd!

Zaterdag ben ik alleen naar de weekendmarkt in George gereden en heb daar een lekker ontbijtje gegeten op een houten bank. Op mijn gemakje rondgesnuffeld.
Wat kun je hier nog ongedwongen en veilig) rondlopen! Daarna naar de grote shoppinghall (Mall) gereden om daar de boodschappen voor de hele week te doen voor ons allen van Interlaken Guesthouse.
Nog een leuke sjaal gescoord die ik in de winter vast veel ga dragen.
Tot 4 uur is het prima buiten-zitweer (25 graden) maar dan gaat de temperatuur toch hard dalen tot zo'n 11-13 graden en om 6 uur is het pikdonker.... ook niet erg want wat een mooie sterrenhemel!!
Had ik al verteld dat mijn balkonuitzicht vergezeld wordt door 2 Afrikaanse visarenden op het meer ? en natuurlijk ook allerlei ander kleiner gevogelte dat nog voorbij vliegt::super!! Het kikkerconcert is de muziek op de achtergrond.
Zaterdagavond hebben we een studentenbraai gehad bij Jaco en Marie-Claire, die vlak bij de academie wonen.
Ook een superplek bij hen : zelfs velvetaapjes in de bomen: helaas (nog) niet gezien.
Het werd een gezellig avondje waarin gekletst en geswingd werd.
Wel aardig honger gekregen en uiteindelijk zijn wij "dutchies"maar op de salades gedoken.
Daar moest men wel om lachen. Wat blijkt: bij een braai is het de bedoeling dat je vooraf al gegeten hebt en dat de braai een soort van extra is!! Dat weten we dan voor de volgende keer!

Zondags lekker uitgeslapen en om 10 uur vertrokken met Wil,Sandra en Jessica naar Oudshoorn. ...Op naar de struisvogels en een mooie bergachtige omgeving.
De mooie omgeving klopt...maar we zijn niet in Oudshoorn uitgekomen.
We wilden een mooie binnendoorroute nemen met kleine weggetjes.
Dat hebben we zeker gedaan: hele mooie uitzichten, op een gegeven moment zelfs een grote groep (25-30?) bavianen gespot en hele mooie groepen Heilige e n Hadeda Ibissen. Genieten!!
Toch had ons richtinggevoel iets van...klopt de route wel: ...nee dus. We kwamen op de grote N2 route langs de kust uit, net na Sedgefield, terwijl we het binnenland in gemoeten hadden! Niet getreurd: we zijn doorgereden naar Knysna en daar wisten Wil en ik van de vorige keer wel een heel leuk lunchplekje: Senza-restaurant aan "the Heads"!
Na een heerlijke echte hamburger van goed vlees met goed wat sla en groentes, zijn we nog wat rondgewandeld langs de rotsformaties. Wat een schitterende kustinham. De golven sloegen tegen de klippen omhoog. Indrukwekkend zoals die zee tekeer gaat!
Rond 4 uur weer thuis. Lekker wat ge-digi-klungeld en wat gelezen.
Gabriella had om 7.30 uur een heerlijke couscous maaltijd in elkaar gedraaid en zo wederom thuis goed en gezellig gegeten.
Zo nu weer klaar voor de volgende lesweek. De osteologie zit er op. We gaan verder met arthrology: de gewrichten (joints) tussen de botten.
Heb er zin in, ook al weet ik dat ik af en toe bekaf ben van alles opslaan in die grijze cellen van me!
Groetjes en bedankt iedereen die reageert op mijn blog. Heel leuk om te ontvangen!!

  • 18 Mei 2015 - 22:04

    Kris:

    Hi Heleen,

    Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Voordat ik verder schrijf, wil ik ff weten of iedereen dit dan leest of jij alleen?
    (voor 't eerst dat ik dit medium gebruik!)

    Groetjes,
    Kris

  • 18 Mei 2015 - 22:34

    Hans Das:

    Weer heel veel meegemaakt en indrukken opgedaan. Ook prettig door gegeven! Herkenbaar.
    Heel veel succes bij alles daar!
    Lieve groet van mij,
    vanaf het, nog steeds mooie Terschelling.

  • 18 Mei 2015 - 22:39

    Hans:

    Ha die lieve zus,
    Leuk weer, al die belevenissen, je dagen zijn zo te horen gevuld tot de rand als altijd...
    Zelf zit ik deze week in Leipzig (workshop), zonder Visarenden in het uitzicht, maar verder kom ik niks tekort hier.
    Alle goeds, fijn te horen dat het je zo goed gaat!
    Drie zoenen,
    Hans

  • 18 Mei 2015 - 22:54

    Jessica:

    Heee Heleen,
    Klinkt goed allemaal. Heb heel erg gelachen om je braai-verhaal! Moet je ook maar weten :-)! Succes met de gewrichten deze week!
    Groet,
    Jess

  • 18 Mei 2015 - 23:21

    Carla:

    Hallo Heleen.
    Zo te lezen gaat het goed met je,geniet je van je studie, de fijne mensen om je heen en van de omgeving en Zuid Afrikaanse gewoontes zoals de braai.
    Het is erg leuk om je belevenissen te volgen via jou verhalen.
    Veel plezier en succes met al diertjes en gewrichtjes en wat er nog meer bij komt kijken.
    Liefs, Carla

  • 19 Mei 2015 - 00:24

    M.-C.Disch:

    Hoi-hoi,

    Weer een prachtig verslag van je , Heleen, bedankt !
    Wat maak je toch veel mee, je foto's spreken boekdelen, geweldig hoor !
    Kan je goed tegen de temperatuur daar ? En heb je geen last van muggensteken ?
    Heb je ook de tijd om wat aan sport te doen of blijven het meer bezienswaardigheden
    in de w.ends ?
    Nogmaals, veel succes met studeren en houdt de moed erin, joh !!!

    Hartelijk gegroet,

    M.-Cécile.

  • 19 Mei 2015 - 12:03

    Yvonne:

    Hoi Heleen,

    Van mij had je mogelijk geen berichtje verwacht. Ik heb jouw link van Marie-Jeanne gekregen. Fijn te lezen dat het goed met je gaat en dat je jouw studie leuk vindt.
    Oudshoorn is moet je zeker nog eens doen. Toen wij er waren was het er nog wel een beetje koloniaal maar je kunt er rustig veilig doorheen wandelen, er zijn leuke eettentjes en als ik me niet vergis ook een museum.
    Succes daar.

    Groetjes,
    yvonne

  • 19 Mei 2015 - 13:12

    Hetty:

    Hoi Heleen,
    Heerlijk om te lezen dat je je niet verveelt (haha), maar daar hoeven we niet bang voor te zijn!!
    Je maakt wel van alles mee, leuk hoor!
    geniet en studeer ze !
    Groetjes van de buuf!!

  • 19 Mei 2015 - 20:05

    Lenny Timmers:

    Lieve Heleen,Wat bijzonder om jouw ervaringen zo te kunnen mee maken!
    Het lijkt me een hele klus om in zo'n andere cultuur een nieuwe studie op te pakken!
    Maar zo te lezen heb je het getroffen met je studie genoten,heel fijn voor jou.
    Want goede mensen om je heen is zo belangrijk voor alle facetten van je leven.
    Ik ga do.weernaar mijn BSR therapeute ;wat ben ik blij dat ik door jou haar hebt ontmoet.
    Lieve Heleen alle goeds en heel veel liefs,ook namens Winfried. Lenny

  • 19 Mei 2015 - 20:06

    Bernadette En Bas:

    Hoi Heleen

    Je begint al aardig in te burgeren op de ervaring met de braai na, maar goed weer wat geleerd toch. Je bent al bijna een maand in Zuid Afrika gaat snel de tijd. De opleiding is best wel pittig zo te lezen maar gelukkig ook nog tijd om te relaxen in het mooie Zuid Afrika. Leuk om jouw ervaringen te lezen zo blijven wij een beetje op de hoogte.

    Veel plezier en succes

    Groetjes Bas en Bernadette

  • 19 Mei 2015 - 22:19

    Jeroen:

    Zussie,
    ...er was ooit een tijd dat je moeite had met reisverslagen. Niks meer van te merken! Leuk hoor, al die verhalen van Kuifje in Zuid Afrika. Fijn dat de opleiding goed gaat! Hard werken, maar volgens helemaal op je lijf geschreven. Blijven schrijven he! Ik zie je al helemaal zitten, daar met je prachtige uitzicht. Hier ook alles goed!
    Liefs van je kleine broertje

  • 20 Mei 2015 - 08:03

    Renate:

    Ha Heleen,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Leuk ook, om je verhalen te lezen en de foto's te zien. Geniet er met volle teugen van! Zet 'm op met de studie en veel groetjes. Renate

  • 20 Mei 2015 - 15:10

    Karin:

    Hoi Heleen.
    Mooi om te lezen dat je de studie succesvol doorloopt! Wervels voelen ......, hoe meer je eet hoe moeilijker het wordt!! ;)
    Schitterend is het daar, ik geloof dat wij het verkeerde vakantieland geboekt hebben!
    veel liefs Karin

  • 23 Mei 2015 - 17:15

    Renè Scheffer S.r. En Netty:

    Lieve Heleen;
    Steeds meer genieten wij van jouw mooie foto`s en verslagen van je studie en het verkennen van de omgeving waar je de komende maanden zal verblijven en studeren ;want dat is waar je voor gekomen bent.

    De opleiding is erg boeiend voor jou dan leer je ook snel en een stevige dosis praktische kennis is voor jou al een onderdeel waar je al goede ervaring mee hebt.

    Een heel fijn team waarmee je de opleiding doet is ook van grote waarde voor het plezier in de opleiding.

    Veel lieve groeten van ;

    Netty en Renè s.r. uit Weert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben Heleen uit Eersel.

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 9905

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 28 September 2015

Zuid Afrika BSR

12 April 2015 - 30 April 2015

test reis

Landen bezocht: