begin zesde cursusweek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu begin zesde cursusweek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

begin zesde cursusweek

Blijf op de hoogte en volg Heleen

01 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Wilderness

Alweer 1 juni inmiddels!
Helaas is in het weekend het weer omgeslagen. Het zonnetje heeft plaatsgemaakt voor een grijze lucht met veel nattigheid en dat houdt voorlopig zo ook aan. Jammer want thuiskomen na school en dan leren op het balkon met een kopje koffie en geweldig uitzicht erbij was helemaal niet verkeerd!
Vanochtend was het dus ook eerder van huis vertrekken naar de academie want de dirtroad was al flink doorweekt: langzaam rijden dus.
Dat beloofd nog wat stuurkunst de komende tijd maar dat went ook vast wel.
De tijd gaat snel hier....veel te doen, veel indrukken en na de eerste 2 anatomieweken nu het serieuzere werk voor mij.
Waar zitten al die spieren en gewrichten vast? Waar beginnen en eindigen ze en welke bewegingen brengen ze tot stand. Moeilijke namen als condoloid joint, glenoid cavity, olecranon fossa, pronator quadratus, trochea notch of the ulna, coracobrachialis enz. enz. Mijn grijze cellen zijn aardig wakker aan het worden!
De technieklessen zijn geweldig interessant en we oefenen flink op de "snaps ", "swoks", "lezen van de monitor" en patronen van de "lower back zone". Tja, en waar voel je nou die botjes allemaal......
Zowel "frikkie " het skelet als de teachers Boetie, Jeanette en Sandy worden als oefenobjecten ingezet en we merken al dat de wervels, botstructuren en spieren steeds makkelijker te vinden zijn.
Waar we in het begin nog op moesten puzzelen, weten we nu de wervels zo te vinden.
Vandaag een heuse eerste release (lower back) gehad van mijn medestudente Mary Clare.
Net als na iedere body stress release die ik van mijn practitioner Miriam gehad heb, reageer ik nu ook: mijn eigen lijf (self-healing) gaat aan de slag: na 2 uur krijg ik het koud en voel ik me loom. Voor mij een hele gewone ervaring inmiddels maar iedereen heeft zo zijn eigen reactie op een release.
Er zit nog genoeg vast in mijn onderrug van al die jaren rugklachten maar langzaam maar zeker word ik als een soort ui van de stresslagen ontdaan. De dieperliggende lagen komen inmiddels ook los!
Yes, wat is dit toch een mooie techniek en wat een gezondheidswinst is hier mee te bewerkstelligen.
Voor degene die nog niet weet wat ik studeer: (practitioner) BSR= Body Stress Release, verwijs ik graag naar de nederlandse site: www.bodystressrelease.nl

Nu ik naar buiten kijk, is het inmiddels net donker. Een raar idee dat jullie aan die andere kant met dezelfde tijd in het voorjaar zitten terwijl ik al bijna van de herfst in de winter stap.
Op skype met Rene zie ik iedere keer hoe mooi onze tuin in bloei staat. Aangezien ik die nog niet in het voorjaar meegemaakt heb ,is dit des te meer een verrassing!
Lang leve skype en whatsapp en internet!!!! Ik kan zo toch lekker op de hoogte blijven hoe het in het Eerselse staat en hoe het iedereen vergaat.
Dat maakt het wel veel gemakkelijker voor mij om het hier nog 4 maanden vol te houden zonder jullie , lieve mensen!
Ik ben toch maar een geluksvogel!!!
Reageren op mijn blog of een persoonlijk mailtje sturen blijf ik erg leuk vinden....(heleen.cornelissen@gmail.com).
Dag lieve mensen tot een volgend schrijven!
Liefs van mij

PS. Helaas komen de foto's niet door, misschien later nog. Het internet laat het afweten momenteel door het slechte weer.

  • 01 Juni 2015 - 18:48

    Hans Das:

    Leuk weer wat van je te horen en dat de studie je zo boeit. Zet 'm op!
    Ik ben net terug van een weekje Menorca met Evert Jan. Goed en heel gezellig en dat zonder
    1 druppel alcohol (zoon al 18 weken, ik ruim 5). Onze motivatie? Verschillende maar zeker ook; " One life, live it " !

  • 01 Juni 2015 - 20:20

    Annemarie:

    Hallo Heleen,

    Fijn om te lezen dat alles voorspoedig gaat.
    Het weer wordt weer beter, want naar mijn idee krijg je toch geen winters zoals hier in Nederland.
    Geen echt nieuws hier in Bladel.
    Ga nu een paar toernooitjes spelen in Hapert en Bergeijk.
    Dan komt de vakantie we hebben dus wat in het vooruit zicht.

    Kan helaas de foto's bij je laatste verslag niet zien.

    Verdere alles oke naast het leren ook genieten.

    Groetjes

    Annemarie

  • 01 Juni 2015 - 20:29

    Hetty:

    Hoi Heleen,
    Nou Rene heeft gisteren goed in de tuin gewerkt, ziet er weer strak uit!! Hij had zelfs zijn trui in de boom gehangen!!!

    groetjes Hetty

  • 02 Juni 2015 - 09:26

    Mieke:

    Dag Heleen

    Fijn te lezen dat het goed gaat, wel hard werken maar ook veel genieten.
    Blijf je volgen.

  • 02 Juni 2015 - 11:41

    Marloes:

    Hoi Heleen,

    Heel mooi om te lezen. Raar idee de herfst/winter voor de deur bij je. Hier alles nu zo mooi in bloei en groen. Vandaag regen hier ook net herfst. ;-) Maar het zonnetje is onderweg ! Goed te lezen dat je de studie zo interessant vindt en veel van opsteekt. En de tijd gaat snel. Geniet maar lekker ! Liefs X Marloes

  • 02 Juni 2015 - 12:19

    Hans Mertens:

    Hoi Heleen,
    Mooi om te horen dat het zo goed bevalt.
    Had echter nooit gedacht dat je uien ging pellen.
    Geen last van de ogen? Zolang het maar geen tranen van heimwee zijn, maar dat lijkt me stug na alles wat ik van je lees.
    Geniet ze!!
    Groetjes, Hans

  • 02 Juni 2015 - 14:20

    Yvonne:

    Hoi Heleen,

    Vlijtig vlijtig. Dan merk je weer dat studeren op je 20-ste toch net even wat sneller gaat. Gaat het vast goed komen.
    Gek hè dat jullie nu aan de herfst en winter beginnen. Wordt helemaal lachen als men met een graad of 10, 15 mutsen en handschoenen gaat dragen omdat het zo verschrikkelijk koud is. Ik weet van een vriendinnetje die in Kaapstad gewoond heeft dat het er ook echt kan sneeuwen dus wie weet welke verrassingen jouw nog te wachten staan in Afrika.

    Succes, groetjes, Yvonne

  • 02 Juni 2015 - 17:59

    Clémence:

    Hoi Heleen,

    Fijn jouw ervaringen ook te kunnen lezen; wat maak je al veel mee en wat is het er mooi.
    Ik ben al diverse weekends bezig geweest voor stichting leergeld; er moet geld binnenkomen. Op de Oranjemarkt is dat erg goed gelukt in april op Koningsdag; fantastisch weer gehad. Ook in Reusel succes gehad. Maar wat wil je, als zelfs mijn man en zijn zus achter de kraam meehelpen en M.Cecile de terrassen is afgegaan om mij mee te helpen met collecteren voor dit goede doel.
    Jij heel veel succes gewenst met je studie en zet goed door.
    Groetjes Clémence

  • 02 Juni 2015 - 21:25

    Marie-Cécile:

    Dag Heleen,
    Geweldig fijn om weer nieuws van jou te lezen; knap dat je toch maar weer de tijd ervoor neemt !

    Het enthousiasme in de praktijk lijkt steeds boeiender te worden als ik lees in je verhaal hoe jullie het onderling al ervaren en de theorie steeds pittiger wordt met zijn Engelse/Latijnse benamingen.
    Ja, ja, je "grijze cellen" krijgen wat te voorduren maar.............dan heb je straks wél wat !
    Houdt moed, geef niet op hé, je kán het..........

    Momenteel lijkt het wel herfst in Eersel, veel wind gepaard met regen en koude temperatuur.
    Het tennissen buiten heb ik afgezegd, da's geen aardigheid aan.
    Komend weekend beloofd beter te worden, warmer en veel zonneschijn; hopelijk gaat de zomer nu goed
    doorzetten.

    Heleen, aardig dat je Clémence nu ook hebt gemaild, zij vertelde het, fijn!
    Ik wens je verder veel doorzettingsvermogen,geduld en aandacht in de theorielessen, kom-op hé !

    Vanuit Eersel "HOU-DOE" met een zonnige groet,
    M.-Cécile.



  • 03 Juni 2015 - 17:16

    Renè Scheffer S.r. En Netty:

    Lieve Heleen;

    Alweer een heel leuk verslag van je belevingen in Afrika,helaas gaat het daar winteren ,en worden de avonden wel gezellig,bovendien kun je dan ook sàvonds fijn studeren in je knusse verblijf.

    Aan je verslag te lezen; begint de studie nu echt op stoom te komen dan wordt het zeker alle hens aan dek voor de grijze cellen;maar je hebt er erg naar verlangd om dit te kunnen doen,dan valt het ook mee als je kennis met hard werken zo wordt verrijkt; edoch dient vermeld dat het evengoed behoorlijk zwaar is om op jouw leeftijd deze studie te volgen ,wij vinden dat hèèl knap van je en geloven rotsvast erin dat je dit met een geweldig resultaat zult afsluiten en steunen je hierin van ganser harte.

    Heleen wij gaan sluiten `met veel lieve groeten van je schoonouders,Netty en Renè uit Weert

  • 07 Juni 2015 - 22:49

    Karin:

    Lieve Heleen.
    Zo ver weg maar toch, in gedachten en door je mails, dichtbij!
    fijn dat je, de lesstof steeds meer eigen maakt, en al die namen..... ergens zit dat bij mij in een of ander kamertje verstopt maar ik zou niet meer weten waar je het over hebt`!! knap dat je dat allemaal kunt onthouden.
    uit het zonnige Noorden veel liefs en dikke kus. Hans en Karin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben Heleen uit Eersel.

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 9930

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 28 September 2015

Zuid Afrika BSR

12 April 2015 - 30 April 2015

test reis

Landen bezocht: