Vervolg van de fijne breakweek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu Vervolg van de fijne breakweek - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

Vervolg van de fijne breakweek

Blijf op de hoogte en volg Heleen

02 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Wilderness

Helaas werd het blog de vorige keer op aantal letters afgebroken en eindigde het verhaal halverwege abrupt. Dat was in Hermanus, waar Rene en ik als enige op de boot, een walvistocht deden. Enkele spuiters/walvissen gezien. Naast de boot zelfs 2 van die grote jongens, die we op hun rug keken. Helaas hadden ze geen zin om te spelen en meer van zichzelf te laten zien. Daarna zijn we naar “mijn huis” gereden. Rene vond het ook een schitterend onderkomen met geweldig uitzicht. Nog 2 weekenden samen waarin we nog veel gedaan hebben: Sedgefield markt natuurlijk op de zaterdagochtend gedaan en dat blijft een heerlijk begin (ontbijt) van het weekend. Rustig nog in Viewhotel van Wilderness voor het zeezichtraam gegeten, terwijl we 3 walvissen hebben gespot!
Een dagje de mooie Swartbergpas vanaf Oudshoorn gereden en via Prince Albert en de Meringepas weer terug naar huis.
Verder nog strandwandelingen gedaan samen (met schelpen zoeken) Buffelsbaai, Myoli strand (met de lekkerste pizza ooit (“Bock en Blau”): in strandtent), Swartvlei. Laatste dag naar Plettenberg , de Witsandroute op robbeneiland, gelopen en lekker gegeten in een strandtent waar we de finale van heren enkel Wimbledon nog een stuk gevolgd hebben.
Het weer viel die week een beetje tegen maar Rene heeft zich ook prima vermaakt terwijl ik weer op de academie zat. Oa. een hele lange, mooie dag naar de Karoo gereden: een heel ander landschappelijk gebied. Hij had veel (dieren) gezien en kwam met hele (oa. geologisch/historische) verhalen thuis.
De eerste schooldag na de break was ik jarig en alle medestudenten en Gail gingen ’s avonds mee naar de pizzeria. Een gezellig bijkletsen van ieders vakantieweek en Rene zag meteen alle gezichten. De volgende dag heeft Rene op de academie meegedraaid zodat hij zowel bij de traktatie van mijn verjaardag er bij was als dat hij kon zien wat de studie inhield. Ook heeft hij het een en ander gefilmd tijdens de les met veel interesse. Fijn dat hij nu een beeld heeft hoe het er hier aan toe gaat…en ja ..na die week was het even slikken: Rene uitzwaaien en het tweede gedeelte van mijn studie vervolgen....
Dag lieve mensen, het ga jullie goed en tot het volgende blogverhaal zal ik maar zeggen. Reakties blijven leuk om te lezen. Helaas geen tijd om alles te beantwoorden, maar waarderen doe ik het wel!
liefs uit Zuid Afrika,
Heleen

  • 02 Augustus 2015 - 22:41

    Els :

    Hele mooie verhalen Heleen, samen heerlijk genoten!
    Nu op naar de volgende fase, succes weer en hartelijke groet Els

  • 03 Augustus 2015 - 11:21

    Lei Scheffer:

    Hoi Heleen wat weer een super verhaal samen met je Menneke hihi. Ik wens je wel sterkte met heimee naar René want het is toch niet niks om zolang van elkaar lijfelijk gescheiden te zijn. Ik hoop dat het de laatste 3 maanden wel mee zal vallen.
    Zorg goed voor jezelf en ik verheug mij op een volgende blog.

    Liefs Lei Scheffer :)

  • 03 Augustus 2015 - 11:59

    Carla :

    Hey Heleen. Prachtige belevenissen hè en nu weer hard aan de studie na een heerlijke break samen met Rene. Go for it, girl.

  • 03 Augustus 2015 - 20:27

    Irma:

    Ha Heleen, wat een mooi verslag weer. Fijn dat jij en René samen zo hebben genoten.
    Succes met het tweede deel van je studie.
    Groetjes Irma

  • 03 September 2015 - 13:19

    Ellen Meulendijks:

    hoi Heleen, wat fijn dat je samen met je man deze ervaringen kan delen. Een super tijd heb je daar. Geniet ervan en succes met je vervolg studie. groetjes, Ellen (van de tennis).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben Heleen uit Eersel.

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 9914

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 28 September 2015

Zuid Afrika BSR

12 April 2015 - 30 April 2015

test reis

Landen bezocht: