vervolg 2 maanden verslag Zuid Afrika - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu vervolg 2 maanden verslag Zuid Afrika - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

vervolg 2 maanden verslag Zuid Afrika

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

21 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Wilderness

Hoi allemaal weer,

De helft van mijn verhaal van wat je misschien net gelezen hebt is weggevallen. Ik krijg het niet meer teruggehaald en ben de problemen met de slechte verbinding met internet ff zat.
Toch maar even een korte versie van de leuke uitjes die we inmiddels in de weekenden gedaan hebben.....dit is gewoon uitstel van studeer executie...
Maar je moet natuurlijk wel een beetje weten waar de foto's gemaakt zijn..

Ik ben 3 weken gelden een weekendje met mijn huisgenoten en Esther en Lotte naar het National Parc Tsitsikamma geweest. Een mooi bebost gebied (zeer hoge en oude bomen) aan zee. We zaten in een B&B in Storm River village. Leuke plek waar we 's avonds rond het kampvuur zaten.
Een mooie kustwandeling gemaakt (Stormriver Mouth) over de Suspension bridge: grote hangbruggen over het water. Flinke tocht naar de top gemaakt maar het uitzicht was super! Er stond een flinke wind maar die draaide in een paar seconde ineens 180 graden; vreemde gewaarwoording maar waarschijnlijk had dat met de fohnwind te maken van de dag daarvoor: een hele warme wind stond er toen.
Daarna nog de 1000 jaar oude boom bezocht.
De volgende dag hebben we een canopy tocht gemaakt: als apen van boomtop tot hoge boomtop geslingerd. Een geweldige ervaring!!
Wil, Esther en ik hebben de alternatieve route genomen terwijl de anderen op tijd terug wilden zijn.
Nog even lekker uitgewapperd aan zee in Naturs valley en bij Buffelsbaai.

De week erna een "nutrition"workshop gevolgd. Veel achtergrondinfo over het oer-eten van de mens en hoe de westerse wereld afgedreven is van gezonde voeding. Ter plekke werd er een maaltijd bereid: verse vis in citroen gegaard oa. Smaakte prima.
Nu eten we in ons Guesthouse ook wel heel gezond. Iedereen doet erg haar best tijdens de kookbeurt en we vinden het allemaal prettig om healty food te eten.
Zondags met mijn zwitserse huisgenoot Gabriella een rustige kanotocht gemaakt (3 uur) gecombineerd met een wandeling van een uur (Giant Kingfishertrail: inderdaad veel ijsvogels!) naar een 2 delige waterval. Nog ff nagekeuveld met de eigenar van de back packers lodge.

Vorige week echt een toppertje: een fantastische klifwandeling van 11 km gemaakt. Flink geklommen en geklauterd en heel goed de dolfijnen en zeerobben gezien. Deze tocht ga ik vast en zeker herhalen met Rene in de break na de examens van volgende week.
Ik hoop dan de walvissen er bij te kunnen spotten!
De dag daarna ben ik met Wil, Jessica en Sandra naar Oudshoorn gereden en jawel...deze keer , via de grote weg,aangekomen. Een hele mooie tocht over passen naar het Karoogebied, mooi uitgestrekt, groen gebied met veel struisvogelfarms. Wat een gekke koppies hebben die beesten toch.
De aangeraden pizzeria was helaas gesloten op de terugweg, maar Pomodoro met zijn Zuchinni in Wilderness is zeker geen verkeerd alternatief geweest!
Vrijdag na school ff naar George geweest met Sandra voor de weekboodschappen. We kwamen in de auto face tot face met 4 bavianen te staan, leuk voor de dierenlijst!
Gisterenochtend konden we de Sedgefieldmarkt niet overslaan. Het is zo gezellig om daar te ontbijten op boomstamkrukjes, gesprekken aan te gaan en goed fruit en groente te halen.
Nu gauw aan de slag voor de examens van donderdag! Duim maar voor me. Daarna lekker vrij 10 dagen...echt wel aan toe... en...Rene komt..joepie!

Lieve groet en een big hug,
Heleen

• 21 Juni 2015 - 12:32

Hans Das:

Deel 2 ook leuk ;) Fijne tijd samen!

• 21 Juni 2015 - 14:05

Carla:

Hallo Heleen
    Jeetje wat een aktieve weekenden naast aktieve studie weken, maar volgens mij geniet je er enorm van. Wat is het toch een prachtige mooie natuur daar,hè!
    Bij ons begint vandaag de zomer, maar dan moet er snel verbetering komen, want het blijft aan de frisse kant en soms lijkt het herfst.
    Succes komende week met examens en veel plezier samen met Rene.
    Groetjes Carla

• 21 Juni 2015 - 14:40

Thijs :

Dag Helleen

Het gaat je goed, zo te lezen. Fijn!!
    Succes met je examens, zal wel goed komen, denk ik.
    Veel plezier daarna samen!

Thijs
    ... de wereld is nog niet vergaan, maar we werken er aan.

• 21 Juni 2015 - 15:34

Hetty Scheepers:

Geniet ervan, veel plezier!!!!!!!!

• 21 Juni 2015 - 17:33

Renè Scheffer S.r.:

Lieve Heleen ;

Ongelofelijk dat je de tijd nog vindt om dit fijne verslag in 2 delen te schrijven we hebben genoten van je actieve weekenden en we zijn van mening dat je dat ook nodig hebt om even,bij te komen van de studie,allemaal leuke en mooie dingen van de natuur zien en dan ook nog ,kunnen letten op de producten van het Land om zo gezond mogelijk te eten .

Aan je verslag te horen begint de team geest van jullie groep en docenten goed te werken ,dat is heel goed voor de opleiding !!

Renè was gisteren even hier om afscheid te nemen voor de reis naar jou toe We hopen dat alles voorspoedig verloopt en jullie een hèèèl fijne vacantie samen hebben en kunnen genieten van het samenzijn.

Heleen veel succes met de examens deze week en nog een paar nachtjes slapen dan is het moment gekomen om even samen de accu op te laden voor de volgende maanden .

Vèèèl lieve groeten van je schoonouders Nettty en Renè.

• 21 Juni 2015 - 21:58

Suzanne Rambags:

Hoi Heleen,
    Wat een pracht verhalen en belevenissen. Klinkt allemaal ondernemend, spannend en leuk. Hoe bevalt je studie? Veel praktijk en precies leren en voelen waar alle spieren en aanhechtingen lopen, lijkt me intensief maar ook interessant. Ik ben druk aan het werk voor Zwaartepunt. En dat bevalt heel goed. Ook onze Bossche stek wordt steeds meer thuis. De verbouwing is klaar. Nu nog puntjes op de I. En we genieten van het Bossche leven. Vandaag naar de Bosch parade geweest: kunst en optredens op het water. Verder lekker wonen en settlen: logeetjes, BBQ ' en en lekker in de tuin. Heerlijk genieten! Groetjes Suzanne

• 21 Juni 2015 - 22:04

Suzanne Rambags:

Hoi Heleen,
    Heel veel succes met je examens donderdag!
    Groetjes Suzanne

• 21 Juni 2015 - 22:07

Karin:

lieve Heleen.

succes, zet hem op maar het gaat je vast lukken om te slagen! en daarna ...... lekker genieten met Rene.

Veel liefs, Hans en Karin.

• 22 Juni 2015 - 10:37

Nikki Van Alst:

Leuk om te horen dat je nog steeds geniet Heleen! Die examens komen zo te horen ook helemaal goed, zolang je geïnteresseerd bent in de leerstof, is studeren voor een examen toch ook niet zo erg! Maar ik al donderdag aan je denken! :)
    Wat leuk dat Renè je komt bezoeken! Dat zal ook wel een flinke oppepper zijn, dus geniet maar van elkaar!
    Goed, ik wou je in ieder geval even wat support geven, en vind het echt ongelofelijk vet dat je in Zuid-Afrika zit om je BSR kwalificatie te halen! Echt fijn dat je er van geniet :)

Nou, succes met je examens, en heel veel plezier met Renè!
    Groetjes,
    Nikki

• 22 Juni 2015 - 21:52

Maaike:

Ha zusje!
    Helemaal bij: wat een leuke blog! Ben nu al benieuwd naar het volgende deel :)
    En lekker veel foto's erbij: wat is het daar prachtig.
    Maar vooral fijn om te lezen dat het je zo goed gaat daar.
    Succes met je tentamens en veel plezier straks met René!
    Liefs en big hug,
    Maaike

• 23 Juni 2015 - 15:31

Ellen Meulendijks:

Wat een mooi verslag om te lezen Heleen! Genieten in combinatie met kennis en ervaring opdoen lijkt me fantastisch. Succes met je tentamens en veel plezier met je partner komende tijd.! In Eersel heb ik inmiddels weer meegedaan met de club-cup. Was heel leuk tennissen.
    wellicht tot later, groetjes, Ellen