2 maanden Zuid Afrika......zevende verslag - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu 2 maanden Zuid Afrika......zevende verslag - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

2 maanden Zuid Afrika......zevende verslag

Blijf op de hoogte en volg Heleen

21 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Wilderness

Hallo allemaal,
Daar ben ik weer. Inmiddels alweer 3 weken verder! De tijd vliegt en de studie vordert. Het is hard werken door de week, maar ik slurp de leerstof naar binnen.
Het is bere-interessant en wat kan er veel bereikt worden met BSR: body stress release. Veel casustiek komt er nu ook voorbij en ik begin al aardig te bedenken waar de pijn en klachten zich vast zijn gaan zetten in stresspatronen. De zenuwbanen (neurologie) met al zijn systemen zijn afgelopen weken de revue gepasseerd. Best ingewikkeld allemaal maar daardoor ook erg interessant.
We oefenen praktisch erg veel , ook op elkaar voor zover we de stresspatronen onder de knie hebben.
Gail, de grondlegster van de BSR, is nu ook weer aanwezig en ik geniet van haar manier van lesgeven , haar overgave en wijsheid. Wat heeft zij toch veel onderzoek gedaan en uitgezocht! Ik ben blij dat ik nog van haar les kan krijgen.

Het wintersweertje valt overigens best mee.
We hebben hier af en toe maar een buitje gehad en hoewel wel koude avonden en nachten is het overdag gewoon zonnig tot zo'n 22 graden.
Heerlijk weer om na school op het balkon in het zonnetje te leren dus.
Verder heb ik geweldig leuke dingen gedaan in het weekend als de vrijdag toets weer achter de rug is.
Lekker ontspannen is het dan. Inmiddels al heel wat uitstapjes gemaakt, eigenlijk te veel om op te noemen. De weekenden zijn dus aardig gevuld en vliegen ook voorbij. Ik merk dat ik zelfs dit blog bijhouden al moeilijk vind.
We (de "dutchies") hebben inmiddels ook de aanvraag voor het verlengen van het visum ingediend. Na wat puzzelwerk welke papieren er ingevuld moesten worden en een afspraak bij de Home Affairs afdeling visum, is de aanvraag onderweg. Nog 4 weken wachten op antwoord. Duimen dus!
Even een greep uit de leuke weekend uitjes: vrijdagavond is gebombardeerd tot "uit-eten" dag.
Er is veel keus uit goede , gezellige restaurantjes met lekker eten.
Vaak veel keus in speciale banting menu's, wat betekent dat het bereid is met ingredienten die op verantwoordde wijze geteeld zijn, zonder toevoegingen dus puur natuur. Het zijn de meest lekkere dingen die ik hier eet. Ook in huis door de weeks wordt er trouwens verantwoord gekookt : heerlijk!
Segdefieldmarkt ,waar we de verse groenten en fruit halen, staat eigenlijk wel altijd op de agenda op zaterdagochtend: gezellig samenkomen van allerlei mensen, zittend op boomstamkrukjes, leuke gesprekken en ontbijtjes voor het kiezen: puur en gezond!
We hebben een gezellige avondbraai gehad hier in huis met alle medestudenten (Bring en braai: iedereen neemt zijn eigen vlees /groenten en drinken mee). En jawel: Lekker staan dansen !
Verdere greep uit de uitjes:
Een "moonwalk" gedaan. Dit was een volle maanwandeling op het strand van Swartvlei met gids Judy, die leuk wist te vertellen over het kleine zeeleven (schelpdieren,(inkt)vissen, anemonen,fossielen). Gewapend met zaklampen over het strand gestruind: leuk en interessant.

Met alle mensen van ons Guesthouse en Lotte en Esther hebben we een weekend in National Parc Tsitsikamma doorgebracht. Gelogeerd in een B

• 21 Juni 2015 - 10:33

Hans Das:

Vanaf een frisse "Betonning" op OEROL/Terschelling,waar de laatste dag is aangebroken , leuk jouw ervaringen in een warm land te lezen. Jij als cursist en ik voor het 2e jaar als vrijwilliger. Na OEROL nog naar Concert at Sea/Bløf en dan weer even het normale leven;
    "One life, live it"!!