vierde verslag, 2 weekenden - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu vierde verslag, 2 weekenden - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

vierde verslag, 2 weekenden

Blijf op de hoogte en volg Heleen

10 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Wilderness

Daar ben ik dan na een intensieve maar geweldige week.
Vandaag de eerste dag om ff rustig bij te tanken en te kunnen blijven liggen. Gisteren, net als vorige week zaterdag, naar Sedgefield markt geweest. Dat wordt een vast ritueel: wat een leuke , gezellige markt! Heerlijk ontbijten, met de meest lekkere én gezonde dingen, zittend op een houten boomstamkrukje die als zitjes overal rond houten tafels staan. Het is een markt om te socializen: Klasgenoten te ontmoeten maar ook gesprekken aan te gaan met de locals. Heel goed dus om hier 5 "guinea pigs" te vinden die ik straks nodig heb om op het eind van de opleiding bij elk van hen, 3 BSR releases uit te voeren . Natuurlijk zijn het dan geen proefkonijnen want we mogen alleen op clienten werken als we voor de theorie en praktijk geslaagd zijn. Heel veel oefenen op elkaar dus eerst, maar wel step-by-step.

Gisteren was het ff slikken op de Sedgefieldmarkt toen ik de mensen bloemen zag kopen voor moederdag maar vandaag wordt het lekker skypen met Lin en Wout en ook mijn eigen lieve moeder natuurlijk! En je zou mij nu eens moeten zien: ontbijt op bed gemaakt voor mezelf met een kop koffie, uitzicht op het meer en de bergen! De Afrikaanse visarend al te zien op het meer, net als allerlei kleinere mooie vogeltjes op mijn balkon (heb voor 4 euro op de markt het beste Afrikaanse vogelboek gekocht) en een flauw zonnetje breekt door. Dat wordt lekker balkonzit weer. Mij hoor je niet klagen!

Vorige week vrijdag de introductie ochtend gehad: ieder van de 26 studenten moest zich aan de groep voorstellen en de dikke map met oa. 300 blz. anatomie!! werd uitgereikt. Dat zag er indrukwekkend maar veel belovend uit. 's Avonds een gezellige braai met elkaar gehad rondom de vuurtonnen en barbecues.
Zaterdags de eerste marktervaring van Segdefield en zondags een mooie wandeling naar een waterval gemaakt met mijn 4 huisgenoten: de kingfisher (= ijsvogel)trail.
Volgende keer meer over de eerste schoolweek.

Voor degene die geinteresseerd zijn: Jessica mijn huisgenoot schrijft geweldig leuk en heeft een blog die je kunt aanklikken .
De belevenissen die zij beschrijft heb ik ook (bijna) allemaal meegemaakt. Google op: jessicainwilderness.wordpress.com
of klik op onderstaande link:
https://jessicainwilderness.wordpress.com

Groetjes allemaal en tot volgende keer: het ga jullie goed.

  • 10 Mei 2015 - 11:16

    Claudia:

    Hoi Heleen,
    Net jouw verslag en dat van Jessica gelezen. Het zijn hele enthousiaste verhalen: leuk zeg! Het klinkt alsof jullie er héél veel zin in hebben.
    Hoe gaat het met je Engels?
    Wat zou ik graag een paar dagen met je meelopen daar om het allemaal eens te zien!
    Ik wens je heel veel succes met de start van je opleiding.
    groeten,
    Caudia

  • 10 Mei 2015 - 11:23

    Jeanne:

    Geniet!!!

  • 10 Mei 2015 - 14:52

    Hans Das:

    Net terug van m'n familie weekendreünie ga ik me voorbereiden op de laatste week van proefkonijn zijn in Antwerpen. Succes bij de studie en blijf vertellen ;)

  • 10 Mei 2015 - 19:31

    Irmai:

    Hoi Heleen,

    Leuk zeg om al je belevenissen te lezen. Wat een geweldige ervaring moet dat zijn.
    Nog een hele fijne en leerzame tijd !
    Ik blijf je volgen.

    Baie pret !!

    Groetjes Irma

  • 10 Mei 2015 - 19:35

    Hetty:

    Het klinkt allemaal fantastisch!! Leuk om je verslagen te lezen, lijkt net of je er een beetje bij bent!

    Hetty

  • 10 Mei 2015 - 19:38

    Wilhelmien:

    Hoi Heleen,

    Klinkt allemaal super! ik zie je zo over de markt struinen. Ik begrijp dat het ff moeilijk is wat Moederdag betreft, maar volgend jaar gewoon dubbel vieren! Ik hoop dat je je lichamelijk goed voelt zodat je je voor de volle 100% kunt geven aan je studie en de nieuwe indrukken! geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Ik ben Heleen uit Eersel.

Actief sinds 11 April 2015
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 9895

Voorgaande reizen:

22 April 2015 - 28 September 2015

Zuid Afrika BSR

12 April 2015 - 30 April 2015

test reis

Landen bezocht: