derde verslag - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu derde verslag - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Heleen Cornelissen - WaarBenJij.nu

derde verslag

Blijf op de hoogte en volg Heleen

01 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Wilderness

Na het congres drie heerlijke dagen gehad. Eerste dag heerlijk rustig ontbeten met yoghurt en fresh fruit. Het is een dagje strand geworden met de andere Guesthouse girls. Goed weer en heerlijk uitgewapperd: met Gabriella een heel eind langs het strand gelopen.
Daarna met z'n 5-en in leuke strandtent ontzettend lekker geluncht: allerlei salades en stuk groentepizza werden als een soort van buffet voor ons neus geserveerd!! Volgende dag werd een rustiger dagje, ook al hadden we willen wandelen in het nat. park, maar dat bleek teveel entree: 3x zoveel als locals! Volgende keer maar zeggen dat we hier wonen, zei Elsie ,de eigenaresse van het guesthouse, die zich er erg over opwond. Met zijn 5-en naar de Mall (winkelcentrum) voor geld en shoppings in George gereden.
Gabriella had 's avonds heerlijke stoofpot met rosti gekookt.
Gisteren lekker dagje weg met Wil omdat wij meer wilden doen en de anderen meer rustig aan (BSR behandeling) . Op naar Knysna Elephant Park waar zieke olifanten opknappen en een nieuwe groep vormen.
We konden naast de olifanten lopen in een groep en ze voeren: leuk voor de foto toch! Souveniers gekocht onder het mom van het Park steunen. Lekker bakkie gedronken en toen naar ons bakkie....die wilde niet starten: niks aan de hand 4 parkwachters kwamen aanlopen. "Battery?" they asked: no! Die bleek bij controle nog vol. Wel de startonderbreker: duwen dus en ja hoor...de Corolla reed weer: met een
"Baie dankie" en dikke lach weer verder...naar huis....nee ..in SA zeggen ze gewoon doen wat je moet doen... er helpen je altijd weer mensen verder. So, we go on. Op naar de mooie" Heads"of Knysna (kust-inham)
Geweldige plek waar Wil en ik een lekkere lunch genomen hebben: ondertussen echt starving!! Daarna voor 30 man boodschappen gehaald voor de braai morgenavond.
Moe maar heel voldaan weer thuis.
Morgen de introductiedag van de Bodystress Release Course...next time!!
Jullie horen het wel: prima naar mijn zin hier. Wel ondertussen aan het popelen om te beginnen!!
Groetjes en bedankt iedereen die een reaktie schrijft. Heeeel leuk om te krijgen, liefs Heleen

• 01 Mei 2015 - 17:02

Ine Meulders:

klinkt fantastisch allemaal, volop genieten daar!

• 01 Mei 2015 - 18:36

Sander:

Wat een mooie foto's! Ziet er heerlijk uit. Het klinkt als een grote vakantie met af en toe wat leuke activiteiten als cursussen en congres!

• 01 Mei 2015 - 19:14

Annette:

Hi Heleen, leuk verslag!
    Wij hebben een keer in het centrum van Cape Town met een lege accu gestaan 's avonds laat....
    Ook prima opgelost! De twee vogels die je hebt gefotografeerd zijn Hadidas, je hoort ze ook regelmatig schreeuwen hadida hadida. Liefs

• 01 Mei 2015 - 19:19

Kevin:

Fok. Dit lyk baie lekker ! Gee myn land de groete

• 01 Mei 2015 - 19:20

Lenny:

Lieve nicht Heleen
    Wat heerlijk voor jou dat de eerste indrukken,zo fijn en goed zijn.
    Succes met de start van de B.S.R
    Ik ben reuzebenieuwd naar je ervaringen,dikke knuffel Lenny

• 01 Mei 2015 - 19:39

Carla:

Hoi Heleen, Ik geniet met je mee........het is werkelijkheid.......zo'n mooie omgeving. Wat fijn dat je met een leuke club mede studenten/huisgenoten bent. Dat gaat helemaal goed komen.
    Succes met de start BSR. Lieve groet, carla

• 01 Mei 2015 - 20:51

Marjo:

Ha Heleen,
    Ik vind het zo leuk om je verslagen te lezen. Voelt een beetje als meereizen en zo kan ik een klein beetje meegenieten. Het congres zal vast heel interessant geweest zijn.
    Geniet van de omgeving en alles wat je weer leert.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Liefs Marjo

• 01 Mei 2015 - 22:09

Nikki Van Alst:

Poeha Heleen! Dat ziet er toch wel uit als goed genieten!
    Fijn dat je naast al het spannende leren, ook nog van de omgeving en mensen kunt en mag genieten :)
    Zo moeten die 6 maanden toch wel vol te houden zijn! Erg leuk dat je een blogje bij houdt, toch altijd leuk om dit soort dingen te kunnen volgen.
    Ik ben in ieder geval ontzettend jaloers op die heerlijk uitziende fruitsapjes/smoothies!
    Geniet maar van je tijd daar, en ik lees lekker mee!

• 01 Mei 2015 - 22:39

Mama En Papa:

Leentje,wat een heerlijk instrument, de computer; we kunnen nu bijna meteen lezen wat jij beleeft en als het niet te laat is kunnen we jou ook nog zien leven. Prachtig zo! dikke kus van papa.
    Hallo lieve dochter van ons. Wat een prachtige ervaring voor jou en wat is het toch een fantastisch iets jou door al deze mogelijkheden zo van dichtbij te kunnen zien en volgen. Ook het scypen met jou is een zegen . Geniet maar volop maar blijf voorzichtig. René zit hier tegenover mij en die staat ons bij met alle moderne gemakken Lieve Leentje hier is alles OKiidokie.Eendikke kus en knuffel van je mammie.

• 02 Mei 2015 - 00:19

Jeanne:

Hoi Heleen, leuk om je te volgen!!

• 02 Mei 2015 - 11:19

Ellen:

Hoi Heleen, Leuk om jouw ervaringen te lezen. Is voor mij een tussendoortje tijdens mijn eigen studieactiviteiten. Super om met een aantal medestudenten het dagelijks leven vorm te geven. Ik wens je een goede tijd en een goede opstart van je training. Groetjes, Ellen Meulendijks

• 02 Mei 2015 - 16:52

Netty En Renè Scheffer:

Hoy Heleen wat een leuke verslagen van je verblijf in zuid Afrika, wat een geweldige natuur en een top plek om te mogen wonen, inderdaad Hèèèl mooi dat is in elk geval al een fijne start voor je intensieve studie ; die nu dan toch gaat starten,dan is het fijn om zo te kunnen relaxen na een dag studeren.

Je verslagen zijn voorzien van mooie foto`s wij vinden dat erg fijn en kijken er met veel plezier naar evenals je leuke uitleg van de taal die daar gebruikt wordt.

Het congres zal wel erg goed zijn geweest,vaak krijg je dan erg goede info over je leer programma,en is de route naar de echte opleiding meer geleidelijk in de aanloop.

De gastvrijheid is daar ook goed alsmede het helpen van de medemens; het eten is daar ook erg goed,dat lezen we uit jouw verslag en doet watertanden ;de natuur om je heen is om van te genieten en rustgevend,Heleen wij wensen je een goede start met de opleiding,succes met de leerstof en veel plezier met je studiegenoten en docenten dat is het beste recept om te slagen!!

Vele lieve groeten van Netty en Renè s.r.

• 03 Mei 2015 - 09:50

Bert:

Hoi Heleen, ziet er fantastisch uit! Ik hoor wel wanneer we langs kunnen komen ^^
    Zoals je weet is Z-Afrika mijn favoriete land... Geniet ervan!

Groetjes, Bert en Miduk

• 03 Mei 2015 - 20:10

Hans:

Ha die zus,
    Wat leuk, al die belevenissen en wat een uitzicht vanuit jullie huis! Van binnen is het trouwens ook niet verkeerd, zo op de foto's te zien. Geniet met volle teugen van alle nieuwe ervaringen!
    Liefs, met dikke zoenen,
    hans

• 04 Mei 2015 - 22:43

Karin :

Hoi Heleen. fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.

heel veel liefs en groetjes Hans en Karin.

• 05 Mei 2015 - 12:18

Jeroen Cornelissen:

Hoi zussie,
    Ai ai, wat een prachtige verhalen! Jaloersmakend hoor. Maar fijn dat alles goed verloopt met leuke mensen om je heen. Ik kon nog niet eerder reageren, we zijn net vannacht teruggekeerd uit een korte vakantie Sicilie (wifi-loos danwel wifi-beperkt). Ook geen straf! Heerllijk weer, huisje bijna aan het strand, zwemmen in zee (volslagen belachelijk volgens die koukleumende sicilianen), hier en daar een prachtig stadje en een snufje Etna.
    Nu bevrijdingsdag hier, de vlaggen wapperen in de straat. Vanmiddag naar Amsterdam met vrienden afgesproken (John is eergisteren definitief teruggekomen uit Cambodja). Dan nog een dagje vrij voordat het werk weer begint. Nu eerst alle vakantiestuff opruimen. He, Leentje: blijf lekker veel reisverslaagen schrijven, dan blijven we een beetje bij!Liefs, Jeroen

• 07 Mei 2015 - 17:03

Jeannette:

Hoi Heleen, Vandaag al jou drie reisverslagen gelezen. Zoveel enthousiasme lees ik. Wat fijn dat je het daar zo leuk en gezellig hebt. Geniet van deze ervaring, omgeving en natuurlijk ook van dat heerlijke eten.
    Gr Jeannette

• 30 Juni 2015 - 18:19

Erna CLaes:

Lieve Heleen,

Wat een mooie foto's. Ik zie dat je een mooie tijd hebt en veel mooie dingen meemaakt.
    Ik hoop dat dat het gemis van René en je familie en vrienden een beetje verzacht.
    Ik blijf je volgen en wens je heel veel succes om de studie succesvol af te ronden.
    Liefs, Erna